Taekwondo

PROGRAMACIÓ GENERAL TAEKWON-DO BASE

Accedeix al programa complert clickant la imatge

Dissenyat per a nens de 3 a 7 anys d’edat. Ensenya Habilitats i Destreses de Coordinació bàsiques de Taekwon-Do, així com Habilitats per a la Vida, la Percepció del Perill i l’Educació del Caràcter. És ideal per a nens en edat preescolar, ja que els ensenya disciplina. Als nens se’ls ensenya a escoltar i a seguir instruccions.

El programa ensenya els coneixements fonamentals del Taekwon-Do ITF i utilitza una combinació única de principis per proporcionar la millor oportunitat per a que l’estudiant es desenvolupi de tal manera que reforçarà així la seva capacitat per a la resta de la seva vida. L’esperit del programa és proporcionar als estudiants una mentalitat que els ajudarà a desenvolupar les actituds que promoguin una societat harmoniosa.

El Programa d’TKD utilitza una àmplia gamma d’activitats, entre elles, jocs, exercicis físics, tasques, jocs de rol, contes, debats, exercicis de resolució de problemes, enigmes i endevinalles. S’utilitza un sistema de recompenses estratègic que dóna un impuls positiu a tots els estudiants, incloent als menys capaços, a l’premiar pel seu desenvolupament.

La majoria dels jocs utilitzen un sistema que assegura que es converteixin en una experiència positiva per al nen que se centra en els aspectes del desenvolupament del joc en lloc de l’aspecte competitiu.

6 Graus / Nivells
Un gran avantatge a l’utilitzar el Programa de TKD en comparació amb el pla d’estudis estàndard de Taekwon-Do ITF és que hi ha 6 nivells de grau per assolir el cinturó groc (8è Gup) en lloc del nivell 2. El pla d’estudis estàndard, que inclou el primer pas de Cinturó Blanc (10è Gup) a Punta groga (9è Gup) no està dissenyat per a nens molt petits.

El problema és que hi ha moltes habilitats fonamentals necessàries per complir amb els requisits per a la realització de les diverses tècniques de Taekwon-Do. A un nen pot portar-li un cert temps el poder desenvolupar l’equilibri, la coordinació, una atenció especial i la força muscular per dur a terme aquestes tècniques a un nivell raonable. El desenvolupament d’aquestes habilitats en 6 etapes més petites és més adequat per als nens petits.

Sistema de recompenses
El programa utilitza un sistema de recompenses particular que es centra en premiar el procés de desenvolupament del Taekwon-Do. Aquest procés inclou el desenvolupament d’habilitats d’aprenentatge, desenvolupament de personatges, habilitats de la ment, etc. L’èmfasi s’allunya de la consecució única d’un objectiu i en el seu lloc es posa més aquest èmfasi en el trajecte o en la consecució d’aquesta meta.

Molts dels programes educatius fallen en premiar els requisits més importants per al procés de desenvolupament i en el seu lloc, només se centren en premiar l’assoliment efectiu de metes a curt termini, mitjà termini ia llarg termini. Això crea una sensació de fracàs en els nens que lluiten per assolir els objectius requerits establerts per aquest tipus de programes.

Desenvolupar Habilitats

Així com les habilitats bàsiques del Taekwon-Do, el programa ensenya els fonaments de la cultura moral, habilitats cognitives, habilitats bàsiques de coordinació, condició física i salut i també habilitats per-la-vida tan importants com la independència, l’organització, el treball en equip, el lideratge, seguir les instruccions i la responsabilitat.

També hi ha una secció suplementària sobre la percepció del perill que els ensenya a ser conscients dels perills i com mantenir-se segurs. També s’ensenya la percepció de la conducta perillosa i nociva, la conducta temerària, les maneres deshonestes, segrestos, crear problemes, les fanfarronades i el comportament agressiu. El programa no només els ensenya a ser conscients d’altres persones que es comporten perillosament, també els anima a evitar comportar-se d’una manera que sigui perillosa per als altres.

Llibre d’Estudi
El Programa de TKD Infantil ofereix als estudiants un llibre d’estudi de 166 pàgines que està ple d’il·lustracions de caricatures. El llibre d’estudi s’ha escrit també per ajudar els pares o cuidadors dels nens al fet que participin en el programa. Se’ls anima a llegir el Llibre d’Estudi amb els seus fills a casa, ja que els pares juguen un paper important en la integració social dels estudiants.