Activité psychomotrice

PSICOMOTRICITAT

El terme “psicomotricitat” integra les interaccions cognitives, emocionals, simbòliques, sensorials i motrius (sensoriomotrius) en la capacitat de ser i d’expressar-se en un context psicosocial. La psicomotricitat és essencial en el desenvolupament harmònic de la personalitat de l’infant.

A través de la intervenció psicomotriu podem treballar diferents aspectes

une)     ASPECTE MOTOR (ESQUEMA MOTOR FUNCIONAL):

  • Coordinació dinàmica general
  • Coordinació visiomotriu
  • Equilibri
  • Lateralitat
  • Conductes perceptiu-motrius: organització, localització, estructuració de l’espai – temps, ritme…

b)     ASPECTE COGNITIU: Desenvolupar les capacitats sensitives, perceptives i representativa, potenciar i desenvolupar la memòria i la imaginació, etc…

c)      ASPECTE AFECTIU-RELACIONALPresa de consciència d’un mateix: límits, sentiments, emocions, seguretat… Presa de consciència del món que l’envolta: espai – temps -objectes
Presa de consciència dels altres: relacions, diferències, intercanvis, llenguatge afectiu i corporal…

CIBLES

  • La réalisation de l'intégration sociale des enfants / filles par le sport.
  • Favoriser l'acquisition d'habitudes sportives qui s'éloignent des habitudes néfastes pour la santé et compléter le nombre croissant d'habitudes sédentaires (la télévision et les ordinateurs).
  • Promouvoir le bon développement des schémas moteurs de base.
  • Promouvoir une bonne posture et le développement anthropométrique.
  • Motivar als nens/nenes per a la pràctica del esport.
  • Donar a conèixer diferents disciplines esports.
  • Dotar d’una base motora suficient sobre la que poder iniciar-se en diferents modalitats esportives.
  • Aconseguir que el nen/a aconsegueixi realitzar motriument allò que es proposa mentalment .

CONTENU

  • Patrons motors bàsics: desplaçaments, salts, equilibris, coordinacions, trepa,…
  • Jocs populars i tradicionals
  • Activitats gimnàstiques elementals
  • Iniciació als esports individuals i col·lectius

PROCÉDURESMÉTHODOLOGIE: La didàctica emprada per a l’ensenyament de la Psicomotricitat estarà basada en la utilització de jocs i circuits.

ORGANISATION DES SÉANCES : Les séances auront une durée maximale de 1 heure et comprendra les parties suivantes :

  • Activation ou Chauffage: Exercicis de flexibilitat i mobilitat articular seguits d’una part de treball aeròbic lleuger, en utilisant des jeux, qui aide à préparer le corps au travail de la partie principale.
  • Partie Principale: Exercices et/ou jeux visant à atteindre un ou plusieurs objectifs du programme.
  • Retour au calme: Exercicis i/o jocs de Flexibilitat, Mobilitat articular i Relaxació que ajudin al nen/a a baixar les pulsacions a nivell basal.