Màx: º C, mín: º C

En directe

Sempre amb música

La Cala RTV La ràdio televisió online de l'Ametlla de Mar

Un veí de l'Ametlla de Mar lluita per millorar l'accessibilitat de l'estació de RENFE

09 . Set, 2009 a les 08:10
2516 reproduccions
Carles Busquets és un home de 59 anys que fa menys d'un any que s'ha traslladat a viure a l'Ametlla de Mar. Problemes de salut han fet que, finalment, s'hagi decidit a deixar junt amb la seva família el seu domicili habitual a Sant Cugat del Vallès per traslladar-se en busca de la tranquil·litat, el clima i la millor accessibilitat d'una casa a la urbanització Calafat.
Des d'uns anys ençà que pateix greus problemes cardiovasculars i coronaris que han desembocant en diversos infarts. Aquests problema s'ha vist agreujat quan una mala pràctica mèdica li va fer despertar i detectar una espina bífida.
Tot plegat ha fet que en els darrers anys s'ha vist reduïda de manera molt important la seva mobilitat, cosa que l'obliga a desplaçar-se sempre amb cadira de rodes o vehicle mecanitzat.
La freqüència amb què Carles Busquets ha de visitar els hospitals de Barcelona fan que habitualment hagi d'agafar el tren a l'estació de l'Ametlla de Mar, amb la dificultat afegida que li és impossible accedir al tren, donat que en moltes ocasions, tot i que molts tenen espai per a persones amb discapacitats físiques, no tenen instal·lat cap mecanisme per accedir al tren.
Aquesta mancança i d'altres com la manca d'accés per a minusvàlids a l'hora de creuar la via pel pas soterrat han fet que, des del passat mes de maig, Carles Busquets hagi mantingut una autèntica creuada amb RENFE, demanant unes millores a l'estació i també en els trens. Durant aquests mesos, Carles Busquets s'ha sentit ignorat, faltat al respecte i insultat per l'empresa RENFE, fins que un dia, cansat que li recomanessin que es desplacés a l'Aldea, Cambrils o Tarragona, va amenaçar a l'empresa que es miressin el seu cas amb la sensibilitat que mereixia i que si no li feien cas, que s'encadenaria a la via amb el suport d'altres companys que pateixen mancances similars. Segons Carles Busquets, "l'Ametlla és un poble suficientment gran i amb diverses persones amb discapacitats com perquè donin solucions. No entenc perquè s'hi negaven en un principi i ens feien anar a altres pobles del voltant. Vaig haver d'amenaçar-los mitjançant una carta on els deia que seria capaç d'enganxar-me a la via del tren i que estava disposat a tot. Llavors sí, al cap de dos dies ja tenia una resposta dient-me que sí, que tindria l'ajuda que volia i de la que se'n poden aprofitar totes les persones amb discapacitats de la població".
Fa pocs dies, el passat 14 d'agost, el responsable de la Gerència de Prestacions d'accessibilitat de Renfe li responia afirmativament a la sol·licitud de dos persones que l'ajudessin a pujar i baixar del tren quan hagi de viatjar, sempre que ho demani amb 48 hores d'antelació al telèfon de l'Oficina d'Atenció al Client 91 774 40 40 o a través de la pàgina web oca.accesibilidad@renfe.es.

A més d'aquest servei, des de RENFE li diuen que ja estan dissenyant reformes a l'estació de l'Ametlla per solucionar els dèficits en matèria d'accessibilitat detectades.
Però la satisfacció per la fita aconseguida després de mesos de lluita va durar poc. Des del servei de prestacions d'accessibilitat, i després que els enviés una carta d'agraïment, l'informaven que el servei efectuat es realitzava de forma puntual i que no es podia fer de forma regular .Carles Busquets no està satisfet amb això i donarà un termini a l'empresa perquè apliqui mesures i si veu que no se'n surt, tornarà a insistir a través d'entitats i associacions perquè l'estació de l'Ametlla estiguin totalment condicionada a l'ús de minusvàlids.

A més, fa poques setmanes i després d'una denúncia al Síndic de Greuges, aquesta figura administrativa catalana va remetre la denúncia al Defensor del Pueblo, donat que després d'haver enviat un burofax a RENFE demanant explicacions, aquests encara no li han donat resposta dos mesos després, quan per llei ho havien d'haver fet abans d'un mes.

Busquets també ha recomanat als minusvàlids que reclamin a la taquilla de RENFE el descompte que per llei han de tenir els passatgers amb discapacitats que utilitzin el servei de RENFE, així com el seu acompanyant, després de comprovar que en alguns llocs, els acompanyants són obligats a agafar un bitllet normal sense descompte.


respostes a "Un veí de l'Ametlla de Mar lluita per millorar ..."

Deixa'ns un comentari


No estan permesos els comentaris en aquesta entrada.

Descàrregues

Relacionats

Compartir






Usuaris online

Usuaris anònims connectats:
Usuaris registrats connectats:

Estadístiques

Visualitzacions totals:
Temps en servir la pàgina: 736,78 ms
Consultes SQL per servir la pàgina: 93
Versió actual: 1.1.5
Usuaris registrats: 1520

© 2015 La Cala RTV. Tots els drets reservats | Avís legal

E-mail: lacalartv@ametllamar.cat | FM: 107.3 | Telf.: 977 493 037 | Fax: 977 493 007