Les obres de la part terrestre avancen correctament i, a hores d'ara, ja s'han realitzat algunes millores. S'ha retirat la vegetació al·lòctona i s'ha desbrossat des de l'accés sud de la riba fins al final del talús, donant una amplada al sender d'1,5 metres. La idea és que el GR-92 passi per aquest punt i creui per la riba sud.
També s'ha tirat a terra l'edifici dels Carabiners –el conegut com a 'yatch club', situat al costat del far verd, per tal de fer-ne un mirador natural i la gent pugui gaudir de la vista excepcional que ofereix el paisatge. La façana de l'edifici del Salvamar també ha estat remodelada, homogeneïtzada i aviat es pintarà de blanc.
La resta d'obres projectades tenen previst reformar la caseta de pedra i fer-hi un establiment dedicat a la natura. També es refarà el camí d'accés a la platja i l'espigó del far vermell. La intenció és donar més amplitud a la platja i traslladar tota la zona d'aparcament al pinar que hi ha entre habitatges.
Per altra banda, la part de recuperació marítima consistirà a retirar tots els materials de l'interior del port, com ara les embarcacions enfonses. Aquesta actuació podria veure's endarrerida fins després de l'estiu, tot i que des de la regidoria de Medi Ambient esperen que puguin realitzar-se les obres marítimes «tan aviat com es pugui».
Amb la recuperació del port natural, es prohibirà l'entrada a barques en motor o posar l'embarcació a l'aigua des d'un remolc. Només podran entrar caiacs i barquetes de vela. La regidora de Medi Ambient, Maria Marsal, apunta que «es millorarà la zona de bany del conegut 'mollet' de l'Estany».
Aquestes obres es tracten del primer projecte d'infraestructura verda que executa el Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat de Catalunya, amb el suport de l'Ajuntament de l'Ametlla de Mar, dins de l'estratègia de la Unió Europea, Europa 2020, per assolir un creixement intel·ligent, sostenible i integrador.
respostes a "S'inicien les obres de recuperació del port nat..."