Turisme de la Generalitat, Diputació, representants dels allotjament i Ajuntament es reuneix per parlar de la promoció del municipi
26 . Set, 2014 a les 14:20Sobre la taula s'han exposat diversos punts forts, com la desestacionalització turística amb les jornades gastronòmiques, i febles, com la connexió amb l'aeroport a Barcelona o el fet de promocionar-se dins Terres de l'Ebre i no Costa Daurada, com es feia fins ara.
Olga Tomàs
Aquest matí representants dels diferents tipus d'allotjament turístic de l'Ametlla de Mar, entre ells càmpings i hotels, s'han reunit amb Xavier Espasa, Director de l'Agència Catalana de Turisme, Octavi Bono, Gerent de la Diputació de Tarragona de la marca Costa Daurada i Terres de l'Ebre, Pablo Rodríguez, Responsable de Certificacions de l'Agència Catalana de Turisme, i representants de l'Ajuntament per tal de debatre les diferents línies de promoció del municipi.
Sobre la taula s'han exposat diversos punts forts i febles de la promoció de l'Ametlla de Mar. Entre els punts forts es destaca la desestacionalització turística a través de les jornades gastronòmiques. Tenint en compte que aquest divendres, 26 de setembre, s'han presentat les Jornades Gastronòmiques del Peix de la Llotja al CIP. "La gastronomia és un dels trets que trobem a l'ADN de la cultura catalana i molt especialment també a l'Ametlla de Mar. Per tant, crec que és el camí a seguir. Cal treballar per promocionar l'Ametlla de Mar com a destí turístic gastronòmic tenint en comptem, a més, que a nivell internacional la cuina catalana és un gran actiu", subratlla Xavier Espasa, Director de l'Agència Catalana de Turisme
També s'han valorat molt positivament els projectes per aconseguir la certificació de destinació esportiva, amb la vela i el submarinisme com a pal de paller, o projectes per posar més en valor l'entorn únic del litoral calero, millorant el camí de ronda del GR-92. També es millorarà la senyalització al municipi. Recordar que aquests dos darrers projectes, comptaran amb prop de 200.000 euros provinents de la Generalitat, a través del Consell Comarcal, que són el retorn, d'alguna manera, de que l'Ametlla de Mar hagi estat el municipi que ha ingressat més a través de la taxa turística el 2013.
Octavi Bono, des de al Diputació de Tarragona ha parlat del paper de l'Ametlla de Mar en el marc de la Costa Daurada i Terres de l'Ebre. "L'Ametlla de Mar compta amb dos actius importantíssims com són el seu litoral i la gastronomia. A més, cal subratllar que els darrers anys s'ha treballant molt en promoció des de l'Ajuntament i des de la Diputació hem volgut traslladar tot el nostre suport amb jornades com les de la galera o les del peix blau, que s'han realitzat conjuntament amb altres municipis", explica Bono.
"Crec que tenim un rumb a seguir molt definit en promoció i estem treballant conjuntament. El més important és que el sector públic i el privat vagin de la mà per aconseguir més i millors resultats en promoció", explica Andreu Martí, alcalde de l'Ametlla de Mar.
Des del sector dels allotjaments s'han traslladat alguns dels punts febles de l'Ametlla de Mar com la venta de marca de l'Ametlla dins de TE o Costa Daurada i la dificultats de connexió amb l'aeroport de BCN.
Pau Mangrané, des de Promocions Calafat (circuit, Ports esportius, restauració) ha remarcat que "des del sector de l'allotjament i serveis turístics el fet de promocionar-nos dins la marca de les TE ens perjudica i , per tant, amb aquesta reunió intentem trobar punts ens els quals poguem flexibilitzar aquesta qüestió i poguem promocionar-nos com a Costa Daurada".
Després d'una temporada d'estiu en la que l'ocupació ha estat desigual en els diversos establiments, el que sí s'ha remarcat és que el treball per desestacionalitzar el turisme està donant els seus fruits, acompanyat de preus més assequibles fora de temporada alta. Així els diversos representants del sector han afirmat que està sent un bon setembre.
respostes a "Turisme de la Generalitat, Diputació, represent..."