Màx: º C, mín: º C

En directe

Sempre amb música

La Cala RTV La ràdio televisió online de l'Ametlla de Mar

Trànsit continua apostant pel model de l'N-2 gironina per l'N-340 ebrenca amb l'oposició del moviment veïnal

20 . Mai, 2016 a les 15:00
per drodriguez a La notícia del dia
825 reproduccions
«En aquest moment, mentrestant no es dóna una solució més definitiva, és l'opció per reduir la sinistralitat» ha dit la directora del Servei Català de Trànsit, Eugenia Domènech, que aquest matí ha passat per l'Entrevista del Notícies en Xarxa i ha confirmat que la seva intenció és seguir amb el model de l'N-2 gironina aplicant-ho al tram ebrenc de l'N-340.

Domènech ha assegurat que estan amb converses amb el titular de la carretera -el Ministeri de Foment- i espera «no trigar massa a poder dir que hem arribat a un acord i que podem iniciar aquest tema». Tot perquè considera que el desviament de camions és obligat per reduir la sinistralitat «perquè de 16 persones mortes -el 2015-, 13 van ser amb implicació de camions».

Una posició que xoca frontalment amb les reclamacions dels veïns del territori que ahir, i per trenta-vuitena vegada consecutiva, van tornar a tallar la carretera nacional per demanar l'alliberament de l'AP-7. El moviment veïnal considera que les decisions que s'estan prenent només afavoreixen a la concessionària de l'autopista i no soluciona el problema real de l'N-340.

«Totes les decisions que s'estan prenent no beneficien a la ciutadania de carrer. Només beneficien a l'empresa privada» clama Llorenç Navarro, un dels portaveus del moment 'Prou, AP-7 gratuïta ja!'. «No poden prohibir el pas a una via pública a ningú i a més nosaltres volem recuperar una via que és nostra» fent referència es va renovar la concessió a l'autopista.

A més Navarro ha subratllat, en referència a la causalitat dels accidents a l'N-340, que a Girona -on hi ha desviament obligatori de vehicles pesants de l'N-2 a l'AP-7-, «no fa massa, hi va haver un accident a la Nacional on hi va haver uns quants morts també» i considera que la sinistralitat no es pot relacionar únicament als camions perquè «de morts també n'hi ha».

Precisament, aquest dissabte el moviment veïnal tallarà la carretera N-340 a l'altura de la nova rotonda de l'Ametlla de Mar. Els veïns faran una inauguració cívica per batejar-la amb el nom de la ministra de Foment, Ana Pastor, que van escollir en les assemblees a peu de carretera. «És una forma per a dir que la rotonda no serveix per a res», diu el portaveu del moviment.

Pels veïns, aquesta rotonda és «un 'nyap'» donat que es va construir en menys d'un mes i sense permisos medi ambientals i d'impacte. «És donar-nos a entendre que a ells els hi importem ben poc» comenta Navarro mentre explica que les rotondes instal·lades a l'Ametlla de Mar i al Perelló estan bloquejant «la nostra facilitat per poder-nos moure i ens obliguen a anar per una autopista de pagament».

Serà el trenta-novè tall que organitza el col·lectiu a la via i que servirà per posar el focus en la perillositat que la carretera acostuma a oferir durant la temporada d'estiu. Un tall que pretén ser més festiu i per això hi haurà un berenar popular i actuacions musicals. La concentració serà a les 19.00 h de la tarda al quilòmetre 1.110 de l'N-340.


respostes a "Trànsit continua apostant pel model de l'N-2 gi..."

Deixa'ns un comentari


No estan permesos els comentaris en aquesta entrada.

Descàrregues

  • No hi ha descàrregues disponibles en aquest moment.

Relacionats

Compartir






Usuaris online

Usuaris anònims connectats:
Usuaris registrats connectats:

Estadístiques

Visualitzacions totals:
Temps en servir la pàgina: 141,64 ms
Consultes SQL per servir la pàgina: 102
Versió actual: 1.1.5
Usuaris registrats: 1520

© 2015 La Cala RTV. Tots els drets reservats | Avís legal

E-mail: lacalartv@ametllamar.cat | FM: 107.3 | Telf.: 977 493 037 | Fax: 977 493 007