Domènech ha assegurat que estan amb converses amb el titular de la carretera -el Ministeri de Foment- i espera «no trigar massa a poder dir que hem arribat a un acord i que podem iniciar aquest tema». Tot perquè considera que el desviament de camions és obligat per reduir la sinistralitat «perquè de 16 persones mortes -el 2015-, 13 van ser amb implicació de camions».
Una posició que xoca frontalment amb les reclamacions dels veïns del territori que ahir, i per trenta-vuitena vegada consecutiva, van tornar a tallar la carretera nacional per demanar l'alliberament de l'AP-7. El moviment veïnal considera que les decisions que s'estan prenent només afavoreixen a la concessionària de l'autopista i no soluciona el problema real de l'N-340.
«Totes les decisions que s'estan prenent no beneficien a la ciutadania de carrer. Només beneficien a l'empresa privada» clama Llorenç Navarro, un dels portaveus del moment 'Prou, AP-7 gratuïta ja!'. «No poden prohibir el pas a una via pública a ningú i a més nosaltres volem recuperar una via que és nostra» fent referència es va renovar la concessió a l'autopista.
A més Navarro ha subratllat, en referència a la causalitat dels accidents a l'N-340, que a Girona -on hi ha desviament obligatori de vehicles pesants de l'N-2 a l'AP-7-, «no fa massa, hi va haver un accident a la Nacional on hi va haver uns quants morts també» i considera que la sinistralitat no es pot relacionar únicament als camions perquè «de morts també n'hi ha».
Precisament, aquest dissabte el moviment veïnal tallarà la carretera N-340 a l'altura de la nova rotonda de l'Ametlla de Mar. Els veïns faran una inauguració cívica per batejar-la amb el nom de la ministra de Foment, Ana Pastor, que van escollir en les assemblees a peu de carretera. «És una forma per a dir que la rotonda no serveix per a res», diu el portaveu del moviment.
Pels veïns, aquesta rotonda és «un 'nyap'» donat que es va construir en menys d'un mes i sense permisos medi ambientals i d'impacte. «És donar-nos a entendre que a ells els hi importem ben poc» comenta Navarro mentre explica que les rotondes instal·lades a l'Ametlla de Mar i al Perelló estan bloquejant «la nostra facilitat per poder-nos moure i ens obliguen a anar per una autopista de pagament».
Serà el trenta-novè tall que organitza el col·lectiu a la via i que servirà per posar el focus en la perillositat que la carretera acostuma a oferir durant la temporada d'estiu. Un tall que pretén ser més festiu i per això hi haurà un berenar popular i actuacions musicals. La concentració serà a les 19.00 h de la tarda al quilòmetre 1.110 de l'N-340.
respostes a "Trànsit continua apostant pel model de l'N-2 gi..."