Màx: º C, mín: º C

La Cala RTV La ràdio televisió online de l'Ametlla de Mar

Escola Sant Jordi

08 . Set, 2015 a les 13:45
per fcallau a La notícia del dia
901 reproduccions
L'Escola Sant Jordi comença el curs amb l'objectiu de millorar la comprensió lectora i l'expressió escrita
Aquest any la nòmina de professors passarà de 44 a 42, tot i que es guanyarà un educador per a la Unitat de Suport i Educació Especial.

Dilluns començarà el curs 2015-2016 a l'Escola Sant Jordi de l'Ametlla de Mar, i ho farà amb dos professors menys que durant el curs passat. Tot i que es manté el nombre d'alumnes en 650, una xifra similar a la de l'any passat, des de la direcció del centre s'insisteix en què cada dia fan inscripcions noves de nouvinguts, un fet que acabarà incrementant el nombre d'alumnes.
Aquest any és veritat que s'ha perdut un grup d'educació infantil, ja que hi haurà només dos grups a P-3, però la nòmina laboral del centre passarà de 44 professors a 42, fet que comportarà que mestres especialistes hauran d'ocupar tutories.
Per altra banda, el que sí es guanyarà serà un educador que completarà la Unitat de Suport i Educació Especial format  per la tutora i una mestra.
Entre els objectius prioritaris del centre es pretén continuar amb la millora de la comprensió lectora i de l'expressió escrita, (Competència Lingüística) pilars fonamentals per a l'adquisició de totes les altres competències. Per tal de contrarestar les baixades detectades en els resultats de cursos anteriors a nivell d'expressió escrita arreu de Catalunya, aquest any també es posarà en marxa el programa Ara Escric. Segons Fàtima Garcia, directora del centre, "venim d'una llarga trajectòria d'obtenir resultats molt bons i enguany igual que arreu de Catalunya, hem baixat una mica en l'expressió escrita. Farem el possible per a remuntar-ho i millorar. Estem en projectes que ens ajuden a millorar resultats, com és el cas de l'impuls a la lectura que ja el tenim consolidat, però ens marquem com a objectius de treball millorar la comprensió lectora i l'expressió escrita ja que són els pilars fonamentals per a les altres competències".
Aquest curs 2015-2016 l'Escola Sant Jordi seguirà participant de diversos projectes com l'Impuls a la lectura, el Pla Integral de Llengües Estrangeres, la consolidació de la promoció dels escacs, aquest any a més de 1r i 2n també als alumnes de 3r i el projecte GEP, integrant la utilització de les llengües de Francès i Anglès en el treball de Medi Natural i Medi Social i en el cicle superior es realitzarà a les àrees d'experiments i reciclatge. Fàtima Garcia, va afegir que, "l'any passat vam començar el projecte en un grup d'experimentació plurilingüe i aquest any ja es notaran més les actuacions, ja que en una de les àrees, la de coneixement del  medi natural, a la part d'experimentació, hi haurà una mestra que el farà en anglès al cicle superior. A més, també estem dintre d'un grup d'experimentació en francès i dintre de l'àrea de medi també es treballarà en aquesta llengua".
Ja s'ha avançat que les proves de competències bàsiques pels alumnes de 6è es realitzaran els dies 4 i 5 de maig i pels alumnes de 3r es farà com l'any passat una avaluació diagnòstica del 18 al 30 d'abril. Altres iniciatives en les que hi ha interès en seguir aportant implicació són les de dinamitzar la biblioteca de l'escola, fomentar els hàbits saludables amb el consum de fruita i participar en accions solidàries.
El centre tornarà a disposar de jornada compactada, concentrant les classes entre les 9 del matí i les 2 de la tarda.


respostes a "Escola Sant Jordi"

Deixa'ns un comentari


No estan permesos els comentaris en aquesta entrada.

Descàrregues

Relacionats

Compartir






Usuaris online

Usuaris anònims connectats:
Usuaris registrats connectats:

Estadístiques

Visualitzacions totals:
Temps en servir la pàgina: 125,00 ms
Consultes SQL per servir la pàgina: 135
Versió actual: 1.1.5
Usuaris registrats: 1520

© 2015 La Cala RTV. Tots els drets reservats | Avís legal

E-mail: lacalartv@ametllamar.cat | FM: 107.3 | Telf.: 977 493 037 | Fax: 977 493 007