Màx: º C, mín: º C

En directe

Notícies en Xarxa - Edició matí

La Cala RTV La ràdio televisió online de l'Ametlla de Mar

La Fundació Alícia posa una guia sobre la tonyina roja a l'abast de la restauració calera

04 . Mai, 2012 a les 09:53
per gfigueres a La notícia del dia
2077 reproduccions
La Fundació Alícia va presentar aquest dijous dues guies sobre la tonyina roja del Mediterrani, una per a professionals de la restauració i l'altra per al públic en general, amb l'objectiu d'informar de la història, varietats, valor nutricional, qualitat, conservació, sostenibilitat i possibilitats de cuina de la tonyina roja, enfront dels falsos mites i la desinformació existents.

La presentació de l'estudi, va tenir lloc dijous en el marc de la Setmana Gastronòmica de la Tonyina Roja 2012 a l'Ametlla de Mar, davant d'uns 150 professionals del món de la restauració i l'hostaleria.

La captura de la tonyina roja del Mediterrani és un tema molt qüestionat a la premsa i als mitjans socials a causa de l'existència de quotes màximes de pesca d'aquesta espècie i una falsa creença que el seu consum no és sostenible.

Amb l'objectiu d'acabar amb mites injustificats sobre la tonyina roja i de fer llum sobre el desconeixement generalitzat d'aquesta espècie, l'Ajuntament de l'Ametlla de Mar (Tarragona) va encarregar fa mesos a la Fundació Alícia un estudi gastronòmic sobre l'assumpte.

La finalitat d'aquest estudi - impulsat pel cuiner Marc Miró i finançat pel Grup Balfegó -, ha estat la de proporcionar el coneixement i les eines necessàries per a la difusió i promoció de la tonyina roja i la seva relació i vinculació amb el municipi de l Ametlla de Mar.

El document final representa el compendi de tota la informació i coneixement disponible sobre la tonyina roja del Mediterrani, des de la seva vessant més històrica i gastronòmica (elaborada pel periodista Salvador García-Arbós), fins a la informació referent a les seves varietats, valor nutricional, factors que afecten la qualitat, la millor forma d'adquirir-la conservar-la i finalment suggeriments culinàries de combinació i cocció.

De fet, dins de l'estudi s'ha elaborat un receptari combinant diferents parts de la tonyina roja amb altres productes i cuinada de moltes maneres diferents, amb l'objectiu que serveixi com a base i guia de futures receptes.

La informació continguda en aquest treball de recerca, primer que es fa a Catalunya, ha servit com a base per a l'elaboració de dues guies que pretenen transmetre i difondre tot el coneixement possible sobre la tonyina roja, una espècie de la qual es parla molt però es coneix poc.

Com a resultat de l'estudi s'han elaborat les dues guies: una d'elles està pensada per als professionals de la restauració i la gastronomia, als quals se'ls subministren desenes d'eines per a un millor tractament de la tonyina. Mentre que l'altra, destinada al consumidor final i al públic general, ha estat escrita i pensada d'una forma més senzilla, perquè tothom pugui disposar de les eines necessàries que assegurin una bona compra i consum d'aquesta preuada espècie.

Com a resum, es va presentar també un quadre-guia que pretén ser una referència d'idees i imatges per al cuiner que ha de comprar, conservar i cuinar la tonyina.
Grup Balfegó, primera empresa catalana dedicada a la pesca, aqüicultura i comercialització de la tonyina vermella, té una voluntat decidida de contribuir a la sostenibilitat de la tonyina vermella de la Mediterrània, a la millora del present i del futur d'aquesta espècie.

Per això col · labora de manera decidida amb les institucions espanyoles, europees i mundials amb l'objectiu d'aconseguir que s'estableixin i apliquin amb garantia criteris generalitzats de pesca i consum responsable.

Col · laboren amb el Govern d'Espanya i amb organismes com ara el Consell Superior d'Investigacions Científiques (CSIC), l'Institut Espanyol d'Oceanografia (IEO), la Comissió Internacional per a la Conservació de la Tonyina Roja de l'Atlàntic (ICCAT), l'Institut de Recerca i Tecnologia Agroalimentaries (IRTA) i la Universitat de Cadis entre d'altres, amb l'objectiu de millorar el coneixement de la tonyina roja del Mediterrani com a espècie i la posada en marxa de projectes i actuacions que millorin la seva sostenibilitat.

La Setmana Gastronòmica és una iniciativa del Grup Balfegó que pretén donar a conèixer al públic professional i general l'alimentació, control i cura dels tonyines vermelles durant la campanya de pesca, a més d'aconseguir que l'Ametlla de Mar es reconegui com una població tonyinaire per excel·lència.

En la jornada d'ahir de la Setmana Gastronòmica de la Tonyina Roja 2012 van impartir ponències de cuina sobre la tonyina vermella Toni Bru (Restaurant El Celler de l'Aspic), Nandu Jubany (Can Jubany), Ángel Camacho (Restaurant Watatsumi), Joan Bosch (Can Bosch), Carles Gaig (Restaurant Gaig), Núria May (Fundació Alícia) i Oriol Castro (El Bulli Foundation).


respostes a "La Fundació Alícia posa una guia sobre la tonyi..."

Deixa'ns un comentari


No estan permesos els comentaris en aquesta entrada.

Descàrregues

Relacionats

Compartir






Usuaris online

Usuaris anònims connectats:
Usuaris registrats connectats:

Estadístiques

Visualitzacions totals:
Temps en servir la pàgina: 688,40 ms
Consultes SQL per servir la pàgina: 122
Versió actual: 1.1.5
Usuaris registrats: 1520

© 2015 La Cala RTV. Tots els drets reservats | Avís legal

E-mail: lacalartv@ametllamar.cat | FM: 107.3 | Telf.: 977 493 037 | Fax: 977 493 007