Màx: º C, mín: º C

En directe

Parlem-ne

La Cala RTV La ràdio televisió online de l'Ametlla de Mar

El Jutjat de Pau millora els serveis que ofereix als visitants

14 . Mar, 2012 a les 13:41 | 00:02:15
per gfigueres a La notícia del dia
1329 reproduccions
L'any 2011 fou el primer en el que s'ha completat el cicle sencer de serveis del Jutjat de Pau de l'Ametlla de Mar des que es va ampliar el servei, fet que queda palès en els resultats de les estadístiques fetes públiques la setmana passada.

Cal recordar que a finals de 2010 el Jutjat de Pau es va reorganitzar totalment, donat que des de l'Ajuntament es va aconseguir que el Departament de Justícia destinés dos dels seus funcionaris a l'Ajuntament, amb la qual cosa, a més de finalitzar el procediment que durant molts anys s'havia produït de destinar a hores determinades un treballador municipal a tasques del jutjat, el cost del servei també va passar al Departament de Justícia i per tant va deixar de significar una despesa per a les arques municipals.

La reorganització va comportar també l'ampliació de l'horari d'atenció al públic que va passar de dues hores durant tres tardes a la setmana, a un horari més funcional i adaptat a l'administració local com el que s'ofereix actualment de dilluns a divendres, de 9 del matí a 14h.

Andreu Martí, alcalde de l'Ajuntament de l'Ametlla de Mar destaca que, "ara fa més d'un any vam traspassar la responsabilitat i la despesa al Departament i per tant el cost i la despesa són 0. Ara l'hem col·locat als baixos de l'ajuntament, amb un horari d'atenció diari i a càrrec del govern i, per tant, entenc que s'ha fet una bona feina. És un pas més per oferir un millor servei de cara a la ciutadania".

Per la seva part Desiré Martínez Ortega, jutgessa de Pau, explica que l'ampliació d'aquest servei ha permès poder oferir noves fórmules i avantatges als ciutadans, com ara els actes de conciliació que eviten, en molts casos, que les denúncies arribin als jutjats.

Desiré Martínez Ortega recorda que abans, "ens veiem impossibilitats de forma material per poder fer coses que ara fem d'aquí mateix com els judicis de faltes o conciliació. Ara sí que podem fer més accions abans de portar els problemes a la via judicial. Abans de posar-nos amb advocats per problemes domèstics, de veïnats, etc, intentem una conciliació i que el problema no vagi més enllà. Abans això no ho podíem fer".

El 80% de la tasca actual del Jutjat de Pau se centra en la notificació als ciutadans de requeriment i comunicacions d'altres jutjats, tot i que com és habitual, també ocupen una part important en el registre.


respostes a "El Jutjat de Pau millora els serveis que oferei..."

Deixa'ns un comentari


No estan permesos els comentaris en aquesta entrada.

Descàrregues

Relacionats

Compartir






Usuaris online

Usuaris anònims connectats:
Usuaris registrats connectats:

Estadístiques

Visualitzacions totals:
Temps en servir la pàgina: 140,63 ms
Consultes SQL per servir la pàgina: 138
Versió actual: 1.1.5
Usuaris registrats: 1520

© 2015 La Cala RTV. Tots els drets reservats | Avís legal

E-mail: lacalartv@ametllamar.cat | FM: 107.3 | Telf.: 977 493 037 | Fax: 977 493 007