Màx: º C, mín: º C

En directe

Sempre amb música

La Cala RTV La ràdio televisió online de l'Ametlla de Mar

L'Ametlla es manté forta davant la crisi

10 . Set, 2010 a les 10:18 | 00:02:22
per otomas a La notícia del dia
1289 reproduccions
El turisme a l'Ametlla de Mar, un any més, ha pogut parar l'envestida de la crisi. A tres setmanes de tancar la temporada, i a falta de les xifres definitives que s'obtenen a finals d'any un cop consultats tots els establiments, hotels i càmpings que ofereixen plaça als estiuejants, els números revelen que en línies generals tan sols ha hagut una davallada del 4% en el número de visites que ha rebut la vila durant els mesos de juliol i agost. El mes de juliol va ser força dolent, sobretot per a la restauració amb baixades de gairebé el 20%, però a l'agost es va aconseguir pujar les xifres fins a aproximar-se a les de l'any passat, amb una diferència només del 5%. Antoni Montagut, regidor de Turisme. "Tothom estava molt expectant per saber com podria anar l'estiu, tenint en compte les dades negatives que suraven per l'ambient. De fet, en general, encara ens n'hem sortit molt bé. Per sectors, n'hi ha que han aguantat millor que altres però, en definitiva, donat el context general, podríem valorar l'estiu com que l'hem pogut superar i estem ara encarant la propera temporada esperant que hi hagi una recuperació evident".

Alimentació i Roba
Pel que fa a les botigues d'alimentació, els resultats són satisfactoris, superant fins i tot el número de vendes de l'any passat. No ha estat així per a les de roba, que han hagut de superar la temporada traient els estocs a preus molt rebaixats. En general, i com a conseqüència de la crisi, es percep un canvi d'hàbits en la població que prefereix llogar un xalet amb piscina entre vàries famílies a urbanitzacions com Calafat, on les immobiliàries han batut rècords de lloguer, i Tres Cales i carregar al súper en detriment dels dinars i sopars a restaurants.

Canvi d'hàbits
A Turisme, aquest canvi d'hàbits es té molt present de cara a l'any vinent. S'ha detectat un augment del turisme francès i, sobretot alemany, que s'atribueix a una participació més activa del patronat a Fires de Turisme tan importants com la de Sttugart, que va tenir lloc el passat gener. Altres accions de cara a la promoció tenen com a objectiu atreure un turisme de proximitat com el català i el del Sud de França. De fet, a les oficines de turisme de La Cala, s'ha registrat un augment de les consultes de francesos i catalans, seguides del turisme de l'estat espanyol i l'anglès.

Interès despert
També han despertat molt d'interès les visites guiades per la població i a les fortificacions que han registrat, a falta de tancar la temporada, més de 300 i 400 participants respectivament. De fet, s'està sospesant la possibilitat d'augmentar la freqüència d'aquestes visites perquè tothom en pugui gaudir.


respostes a "L'Ametlla es manté forta davant la crisi"

Deixa'ns un comentari


No estan permesos els comentaris en aquesta entrada.

Descàrregues

Relacionats

Compartir






Usuaris online

Usuaris anònims connectats:
Usuaris registrats connectats:

Estadístiques

Visualitzacions totals:
Temps en servir la pàgina: 140,63 ms
Consultes SQL per servir la pàgina: 133
Versió actual: 1.1.5
Usuaris registrats: 1520

© 2015 La Cala RTV. Tots els drets reservats | Avís legal

E-mail: lacalartv@ametllamar.cat | FM: 107.3 | Telf.: 977 493 037 | Fax: 977 493 007