Carretera accés sud
27 . Feb, 2013 a les 13:43L'objectiu és acabar d'unir els vials existents entre el barranc de Santes Creus i el barranc de l'Àliga. Per tant, estem parlant de 5.006,077 metres de carretera. Els trams existents es procurarà un mínim d'amplada de 4,5 metres. En els cas dels nous trams s'adaptarà un doble carril.
Una prova d'aquesta voluntat del consistori calero és que ja s'ha determinat un pressupost de prop de 2 milions euros, 1.928.918,00 euros. En aquest primer pas, a més s'han determinat prop de 26.000 euros per realitzar les expropiacions pertinents.
Les principals diferències respecte el projecte original són l'adequació del vial als nous requeriments establerts des de la Comissió Tècnica per a l'execució de les obres de la xarxa viaria en l'àmbit d'actuació del PENTA i la minimització dels moviments de terres necessaris. Aquesta adaptació també permetrà minimitzar les obres singulars necessàries per al creuament dels diferents barrancs que interfereixen amb la traça del nou vial. A més, passat el pont existent per sobre de la línia del ferrocarril i l'autopista AP7, es connecta el vial amb el camí existent, denominat "Camí vell de l'Ampolla", que porta al Perelló. Aquest últim tram s'adaptarà per garantir l'evacuació a través d'autobusos.
"Aquesta carretera complirà una triple funció. D'una banda, permetrà que la zona sud del municipi tingui una via d'evacuació en cas d'emergència nuclear, però també es donarà una connexió vial digna als veïns d'aquesta zona. A més, d'habilitar un bon accés a un equipament d'allotjament turístic com el Càmping Ametlla Village Platja", subratlla el regidor de Gestió del Territori i Urbanisme, Ruben Lallana.
La carretera d'accés sud de l'Ametlla de Mar s'emmarca dins del " Conveni entre els Ministeris de l'Interior, d'Obres Públiques, Comunitat Autònoma de Catalunya i Diputació Provincial de Tarragona, pel finançament i execució d'obres de la xarxa viària d'aquesta província, compresa en l'àmbit de l'actuació del Pla d'Emergència Nuclear de la Zona de Tarragona" del 19 de juliol de 1990.
respostes a "Carretera accés sud"