Per fer uns gatets amb pataques els ingredients que necessitarem són els següents:
– 1 kg de gatets
– ½ kg de patates
– 300 gr. de fesols cuits
– 4 dents d’all
– 1 llesca de pa
– 1 tomaca
– ½ culleradeta de pebre roig
– Una branqueta de julivert
– ½ l. d’aigua
– 30 gr. d’oli per a la picada.
– 60 gr. d’oli per al guisat.
– Sal al gust
– 1 bitxo
– 1 got de vi blanc
Primer que tot hem d’escaldar els gatets. Posarem una olla amb aigua i ho portarem a ebullició. Posarem els gatets en un recipient i una vegada l’aigua bulli l’afegirem als gatets, deixant-la deu minuts. Passat el temps, escorrerem els gatets i els reservarem.
Fregirem els alls, la llesca de pa i el bitxo. Una vegada fregit ho posarem en un morter, afegirem el julivert, el pebre roig i sal al gust i ho picarem tot. Quan ho tindrem tot picat, hi afegirem la tomaca rallada i també la picarem. Reservem la picada.
Posarem els 60 gr. d’oli per al guisat a escalfar en una cassola i una vegada calent hi afegirem la picada. Passats uns dos minuts hi afegirem el vi i el deixarem evaporar. Desprès hi afegirem l’aigua i quan l’aigua bulli hi posarem les patates llescades. Deixarem bullir les patates uns 10 minuts i desprès hi afegirem els gatets. Passats cinc minuts més hi posarem els fesols cuits i ho deixarem dos minuts més. Rectificarem de sal i si convingués rectificar una mica d’aigua.
Ho servirem i a menjar. Bon profit!
Altres receptes que us poden interessar són: Escrita amb pataques i fesols, suquet de peix amb galeres i altres.
Foto i text: Turisme de L’Ametlla de Mar