Sortida o excursió de busseig - Ametlla Diving (Centre de Busseig PADI Autorizado #24626)

Carretera del Port sense número, Moll de llevant sense número i Càmping Ametlla

Aquestes excursions són per a bussejador que ja tenen la seva certificació que els acredita com a bussejador recreatiu.
Fem sortides des de platja i amb embarcació:
- Des d’alguna de les nostres cales tot i que la profunditat no superi els 11-12 metres podem gaudir d’una increïble concentració de vida (sobretot els mesos més càlids), el paisatge subaquàtic alterna roca, bancs d’arena i praderes de posidònia. Són immersions llargues i relaxades per poder gaudir realment, sempre acompanyats per un instructor o Divemaster PADI que farà una activitat segura, relaxant i divertida.
- L’embarcació (Astec PB 800 amb motor Yamaha 200cv) està ubicada al moll de llevant dins del port pesquer a on tenim un container marí amb equips de busseig, estació de carga, cubeta per endolcir els equips, etc. just al costat del lloc on ens canviem hi podem accedir amb el cotxe i aparcar sense cap problema.
Contem amb més de 5 derelictes de fusta a una profunditat entre 23 i 31 metre, enfonsats degut a les ajudes de la comunitat europea per la reconversió de la flota pesquera, formant esculls artificials que serveixen de refugi a multitud de vida, des dels petits nudibranquis fins als congres de considerable mida sense oblidar els reigs negres, llagostes, serrans, sards comuns, imperials i morruts, donzelles, castanyoles, oblades...
També contem amb vàries immersions en esculls de roca amb multitud de llocs no accessibles que serveixen de llar a pops i a on solen sobrevolar bancs de barracudes.
Per als bussejadors més experimentats fregant el busseig tècnic (tot i que es pot baixar amb aire) tenim una immersió a un derelicte anomenat Cavour, fondejat a 52 metres però la seva coberta s’aixeca fins als 42 metres.

La matinada de l’11 de desembre de 1917, amb la primera guerra mundial en curs, el transatlàntic italià Cavour que havia sortit de Gènova dos dies abans carregat amb emigrants italians en busca de fortuna amb destí a Buenos Aires, va tindre un violent xoc amb el Cabrera, una de les dos naus de vigilància que l’acompanyava per protegir-lo de l’atac de vaixells enemics. Pareix que als forts vents regnants, es va unir la foscor com a motiu de l’accident, ja que com a norma de seguretat per a evitar ser detectats pels submarins, portaven les llums apagades. L’impacte va afectà al Cavour ambuna gran via d’aigües a la sala de màquines que li va resultar fatal. S’aconseguí rescatar a les 300 persones que anaven a bord, però el vaixell es va afonar finalment a quatre milles de les costes de l’Ametlla de Mar (Tarragona), en un intent desesperat del capità per fondejar-lo com més a prop de la costa. El derelicte està ubicat en un fons d’arena fangosa amb el casc partit en dos grans trossos, la seva eslora és de 100 metres.
Per a conèixer més sobre la història del Cavour i la seva relació amb el Titanic, copiar aquest link:

http://www.rtve.es/alacarta/videos/al-filo-de-lo-imposible/filo-imposible-20110410-2100-43/1070093/

HORARIS: Entre 13:30h i 14:00h

CALENDARI: Tot l'any

PREU: 50€ (descompte amb grups)

CAPACITAT MÍNIMA: 1 persona

CAPACITAT MÀXIMA: 10 persones


Comparteix aquest punt



Comentaris

Cercar al web

Com arribar?

Alta habitatges d'ús turístic

L'Ametlla de Mar al teu mòbil

L'Ametlla de Mar al teu mòbil
visitametllademar.com/app

Reserva i comenta

L'Ametlla en directe

Descarrega't els nostres fulletons

Twitter

L'Ametlla a minube

Amb el suport

PLATJA COSTA VACANCES POBLE DE PESCADORS RUTES ESCAPADA NATURA GASTRONOMIA PEIX MARISC SENDERISME SUBMARINISME TERRES DE L’EBRE