El moviment veïnal 'Prou, AP-7 Gratuïta Ja!' ha aportat, aquest dilluns, nova documentació als Jutjats d'Amposta per intentar que la Fiscalia iniciï una investigació sobre presumpte tràfic d'influències en la renovació de les concessions de l'autopista AP-7 i també sobre la finalitat de la construcció de les rotondes, la limitació de velocitat i la doble línia contínua al tram ebrenc de l'N-340.
Per al col·lectiu, la primera prova és la darrera sentència que obliga l'Estat espanyol a indemnitzar Abertis per la reducció del trànsit a l'autopista i que avalaria els seus advertiments sobre els intents dels executius d'afavorir a la concessionària. Foment hauria de pagar-li a la concessionària prop de 1.500 milions d'euros en concepte de compensació.
Les súpliques presentades el setembre del 2015 i el febrer del 2016, perquè s'investigués la finalitat de la construcció de rotondes i les limitacions a l'N-340, van quedar aturades sota la petició que s'aportés més documentació i més proves. Ara, un dels portaveus, Llorenç Navarro, demana que s'investiguin empreses i polítics pel presumpte tracte de favor a la concessionària i obres que s'han executat a l'AP-7. «Nosaltres volem que s'investigui, que se'ls citi i que realment es vegin els interessos que hi ha en crear 11 rotondes i 66 quilòmetres de línia doble continua. Són diners públics, són diners de tots».
D'altra banda, consideren ratificades les seves sospites amb la carta que els ha traslladat Foment en la qual, el Ministeri ratifica que negocien amb la Generalitat una solució per a l'AP-7 ebrenca seguint el model gironí, amb bonificacions i prohibicions de pas per als camions.
Un altre dels portaveus, Àngel Porres, relata les implicacions de la sentència d'Abertis en les mesures per reduir la sinistralitat a l'N-340. «Una empresa privada tenia en concessió un risc que havia d'assumir. El que no pot ser és que canviessin les clàusules per llevar-los el risc de pèrdues. L'Estat i Foment s'adona que s'havia disminuït la quantitat de vehicles, ho amaga i fa obligar i desviar els vehicles pesants a l'AP-7 per assegurar un benefici a Abertis. D'aquesta manera, ell es cura en salut perquè augmenta la quantitat de vehicles que passaran per allà, reduint així les possibles sancions que tingui a posteriori de la sentència que hi ha».
El moviment veïnal 'Prou, AP-7 Gratuïta Ja!' ha començat a treballat amb altres col·lectius de la resta de l'Estat amb els mateixos objectius i que, ja ha avançat, s'oposaran a l'aplicació de l'eurovinyeta. El col·lectiu ebrenc celebrà aquest dijous el tall de trànsit número 145, a l'Ametlla de Mar i les Cases d'Alcanar.
respostes a "Els veïns de l'N-340 porten a la Fiscalia la se..."